Alla inlägg under januari 2012

Av 24otjock - 31 januari 2012 19:50

Till middag blev det en urgod coleslaw med baconlindad kycklingfilé till. Orkade dock bara hälften så jag har till frukost imorgon också! Ska försöka lägga mig i tid ikväll så jag verkligen kan ta i imorgon både på gym och hundpromenaderna. Måste börja höja tempot på mina promenader om det ska göra någon större nytta!  

Av 24otjock - 31 januari 2012 16:10

Idag har det blivit en timmes promenad plus gym.Styrketräning för benen och joggade en kilometer. Jobbar fortfarande på det där utlovade spinningpasset som fortfarande inte blivit av...


I morse testade jag och sambon ett "bröd" receptet finns här: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1128


Jag tyckte det var gott, även om det självklart inte är riktigt bröd. Men defenitivt det bästa alternativet jag har hittat! Kändes lite konstigt att sitta och käka macka med bregott, ost och paprika på igen;)

 

Av 24otjock - 30 januari 2012 21:43

Invägningen idag visar 110,5 kg alltså -1 kg, totalt  -9 kg. Inte vad man hoppas på men samtidigt vet jag att vissa veckor blir bra andra mindre bra. Tänker inte ta måtten varje vecka, blir nog varannan istället. Jag siktar på en bra vecka träningsmässigt och ska se till att det händer mer till nästa vecka!

Av 24otjock - 28 januari 2012 18:15

 
Av 24otjock - 26 januari 2012 16:47

Okej, kom hem från jobb stack till gymmet, handlade och lagat lite tidig middag. Blev lax med champinjoner och tomat. Orkade inte med något avancerat idag;)


Nu ska jag ut med vovven innan vi sticker till brukshundsklubben efter det hem duscha och sedan tillbaka till jobb. Inte världens roligaste dag men så är det ibland.  

Av 24otjock - 26 januari 2012 08:10

Ursäkta dålig uppdatering här, men allting går bra. Ingen träning mån+tis "bara" en timmes promenad med hunden. Igår blev det gym och idag blir det gym efter jobb. Sen träna med hunden och så tillbaka på jobba halv elva ikväll. Något kompakt dag...


Idag har jag ingen matlåda så har tagit med mig en bit ost och lite cashewnötter så får jag stå mig på det tills jag kommer hem. Till frukost blev det en "shake" som jag gjorde hemma och tog med mig till jobb. Börjar halv sju då är jag sällan hungrig innan men sen när jag kommer till jobb kan jag sitta och sippa på den. Dricker inte kaffe så det blir min morgondricka istället.

Av 24otjock - 23 januari 2012 12:10

Väldigt knepigt att min blogg handlar om LCHF och mitt i alltihopa så är det reklam för Viktväktarna, som går emot allt man tror på som LCHF:are. Inte så mycket att göra åt antar jag...Men dumt.

Av 24otjock - 23 januari 2012 09:47

Okej invägning vecka 3!

Startvikt: 119,5 kg

Förra veckan: 113,7

Idag: 111,5 alltså -2,2kg denna vecka totalt 8 kg.


Mått. "Startmåttet" togs först andra veckan så nedan är resultat för två veckor.

Midja: 102 - 97. (-5cm)

Under brösten: 96 - 93. (-3cm)

Navel: 129 - 118. (-11cm)

Röv: 129 - 126. (-3cm)

V lår: 77 - 76. (-1cm)

H lår: 78 - 76. (-2cm)


Jag är väldigt nöjde med veckan ser fram emot att fortsätta! Fyra pass/veckan målet har uppfyllts nästan alla veckor och det går bra med maten. Inte klantat mig en enda gång. Kommer inte ihåg senast jag gick tre veckor utan godis och cola. Det känns bra!


Idag käkade jag en "shake" till frukost. Två ägg, dagens omega-3 olja, grädde och hallon+blåbär. Blir jättegott! Jag äter min med sked men om man har i en skvätt mjölk också (som jag inte hade hemma) så blir det drickbart format istället.

 


Vecka 4 here I come!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards