Alla inlägg under januari 2012

Av 24otjock - 22 januari 2012 23:11

...söndag kväll. Jobbat heeela helgen men lyckades klämma in ett gympass i morse så jag nådde målet med fyra pass denna veckan. Varit duktig med maten också. Får se vad vågen säger imorgon, tänkte ta måtten imorgon också och se om det hänt något. Mätte mig inte förrän efter en vecka så det blir ju resultatet av två veckor. Men ändå. Nästa vecka satsar jag på fyra gympass och minst 60 min promenad varje dag. Om jag kan testa ett spinningpass också så blir det en bonus. Snart vecka fyra!!!

Av 24otjock - 22 januari 2012 00:24

Stack till jobb halv elva kom hem för 40 minuter sedan. Seeegt. Men hann med en halvtimmes promenad morse i alla fall. Nästan lika lång dag imorgon, men ska försöka träna innan jobb. Försöka... Godnatt!

Av 24otjock - 20 januari 2012 12:09

Jag tog gymmet nu på förmiddagen tänkte att jag får faktiskt prioritera det nu när jag ska jobba hela helgen! Gick skitbra, körde hela överkroppen inklusive magen rätt tufft. Som avslutning så joggade jag en kilometer igen. Tänkte jag kör en kilometer ett par gånger till för att vänja kroppen vid det innan jag förlänger sträckan lite. Har en liten fundering på att anmäla mig till Blodomloppet den 15 maj. Det är 5 km och skulle vara en bra sporre för att komma igång med joggandet ordentligt. Även om jag inte pallar springa hela tiden så är det ett bra delmål att ha förutom vikten.


Måste fundera lite till.

Av 24otjock - 20 januari 2012 10:02

Sambon ledig idag så vi gjorde lchf-våfflor till frukost, jättegoda! Lite att göra idag, förhoppningsvis hinner jag med gymmet innan jag ska jobba vid tre. Ska kolla in Debatt på svt play också, det handlade ju om lchf igår, men då kunde jag inte se det.  

Av 24otjock - 19 januari 2012 16:46

Inget jobb idag, skööönt!


Eftersom hunden spydde hela natten så sov jag dåligt och vaknade till slut vid typ halv elva. Men då kände jag mig i alla fall pigg. Idag har jag vart ute med hunden en timme sedan; Hör och häpna, så joggade jag 1 km innan jag körde styrketräning för benen! Jag vet att det är patetiskt kort sträcka men för mig som inte kunnat jogga något på typ ett år för jag har haft problem med ljumsken så är det rätt stort. Så supernöjd med träning idag + att jag trodde jag skulle bli förkyld men istället känner jag mig pigg och frisk igen.


Nu käka lite snabbt sedan ska jag äääntligen få testa en grupp hos brukshundsklubben som jag tror skulle passa mig och vovven. Väntat i evigheter på att få plats i en lydnadsgrupp!

Av 24otjock - 18 januari 2012 21:59

Ja allt är inte helt i balans i kroppen det känner jag. Somnade framför tv och sov typ två timmar. Sedan vaknade jag och fick laga till vad som fanns hemma. Det blev laxfile med smörstekt sparris och en god sås till. Ska se till att lägga mig i tid ikväll så är jag förhoppningsvis piggare imorgon bitti!  

Av 24otjock - 18 januari 2012 16:28

Okej vart på jobb hela dagen, kom precis hem. Hade med mig gårdagens kyckling gryta till lunchlåda funkade hur bra som helst!


Tyvärr börjar känna av något konstigt i halsen + att jag har träningsvärk sedan igår. Kanske inte så konstigt för er men jag vet, att om jag är frisk så får jag träningsverk andra dygnet efter träning inte första, får jag träningsverk första dygnet efter träning så betyder det alltid att något inte är okej, oftast typ en förkylning.


Så idag blir ingen träning bara en promenad med hunden och så får jag hoppas att det inte bryter ut. Är schemalagd att jobba 31 timmar mellan fredag 15:30 och söndag 22:00 så en sjukskrivning uppskattas nog inte sådär jätte mycket!


Ensam hemma ikväll undrar vad jag ska hitta på i matväg, orkar inte med något komplicerat...

Av 24otjock - 17 januari 2012 20:46

Igår blev ingen träning var lite för sliten efter helgen. Idag så har jag däremot varit produktiv! Cyklat med hunden 45 min, promenerat med hunden 45 min, styrketräning överkropp lagat en urgod curry-kyckling-gryta-grej, handlat, tvättat typ allt i hela lägenheten och varit på ett styrelsemöte...Puh...


Till frukost blev det lax igen, undrar hur länge jag tycker det är gott!!

   Kan inte rotera skitbilden så det här får duga!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards